<!–more–>Różnego rodzaju gry terenowe są coraz bardziej popularne pośród firm o różnej wielkości. Właściciele tych firm dostrzegają bowiem spore zalety, które można odnieść przy organizacji takiego wydarzenia. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra znacznie może poprawić pracownicze relacje, a poza tym rozszerzyć kompetencje tak bardzo przydatne na dużej ilości stanowisk.
<br>
Jakiś czas temu z naprawdę dużym rozmachem zorganizowano przez znany farmaceutyczny koncern gra szkoleniowa dla pracowników, którą wielu uważa za największą w Polsce. Mieli bowiem okazję w niej uczestniczyć praktycznie wszyscy pracownicy firmy, co dało 450 osób. Dodatkowo całość była pod opieką prawie czterdziestu trenerów, jacy ponosili odpowiedzialność za zajęcia z poszczególnymi zespołami.
<br>
Część z tej grupy trenerów stanowiła ekipa ze szkoleniowej firmy, ale większość kadra z farmaceutycznej firmy. Przybyli oni dzień wcześniej do hotelu, w jakim wszystko się odbywało, i przeszli tam odpowiednie przeszkolenie. Przez to bez żadnego problemu poradzili sobie ze swoimi zadaniami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był sam Prezes koncernu, który w prywatnym życiu interesuje się alpinistyką. Postanowił on wykorzystać swoją pasję do tego, żeby na podstawie wyprawy w góry dostarczyć słuchaczom wiele przydatnej wiedzy w temacie zarządzania zespołem ludzi, rozwiązywania sporów i motywacji. Tym samym nawiązał on do zagadnień pracy w zespole, tak bardzo potrzebnej w praktycznie każdej firmie.
<br>
W czasie pobytu na szkoleniu wszystkich uczestników podzielono na 25 drużyn, które przez przez kilkanaście godzin realizowały zaplanowane cele. Najważniejszą część wspomnianej gry stanowiły długie na pół godziny eksperymenty, czyli nietypowe, wymagające potraktowania w nieszablonowy sposób zadania, w jakich uczestniczący wykazać się musie kreatywnością, komunikacją i zaufaniem.
<br>
Wszystkie eksperymenty były kończone przekazaniem drużynie odpowiednich kart, z którymi ta miała się dokładnie zapoznać. Podczas analizy tych kart w rzeczywistości pracownicy analizowali swoje własne działania przez pryzmat pięciu najważniejszych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do swojej codziennej pracy.